måndag 10 augusti 2009

Faderns kärleksbrev

Mitt barn…Du vet kanske inte vem jag är, men jag känner dig. Psalm 139:1
Jag vet när du sitter och när du står. Psalm 139:2
Jag är förtrogen med allt du gör. Psalm 139:3
Till och med varje hårstrå på ditt huvud är räknad. Matteus 10:29-31
För du blev skapad till min avbild. Första Moseboken 1:27
I mig lever du och rör dig och är till. Apostlagärningarna 17:28
För du är min avkomling. Apostlagärningarna 17:28
Jag kände dig innan du blev bildad i moderlivet. Jeremia 1:4-5
Jag valde dig då jag planlade skapelsen. Efesierbrevet 1:11-12
Du är inget misstag, därför att alla dina dagar var redan skrivna i min bok. Psalm 139:15-16
Jag fastställde en bestämd tid för din födelse och var du skulle bo. Apg 17:26
Du är underbart skapat. Psalm 139:14
Jag vävde dig i moderlivet. Psalm 139:13
Från din första stund har jag varit ditt stöd. Psalm 71:6
De som inte kännermig, gjorde felaktiga bilder av mig. Johannes 8:41-44
Jag är inte långt bort ifrån dig eller arg på dig, utan jag är den fullkomliga kärleken. Första Johannesbrevet 4:16
Det är mitt begär att få ge dig min kärlek,bara därför att du är mitt barn och jag är din far. Första Johannesbrevet 3:1
Jag erbjuder dig mer än en jordisk fader kan någonsin erbjuda dig. Matteusevangeliet 7:11
För jag är den fullkomliga fadern. Matteusevangeliet 5:48
Varje fullkomlig gåva som du får, kommer från min hand. Jakobsbrevet 1:17
För jag är din försörjare och möter alla dina behov. Matteusevangeliet 6:31-33
Min plan för din framtid har alltid varit fylld med hopp. Jeremia 29:11
Jag älskar dig med evig kärlek. Jeremia 31:1
Mina tankar om dig är lika tallösa som sandkornen på stranden. Psalm 139:17-18
Jag fröjder mig över dig med jubel. Sefanja 3:17
Jag vill aldrig sluta att göradig gott. Jeremia 32:40
För du är min dyrbar egendom. 2 Moseboken 19:5
Av hela mitt hjärta och all min själ önskar jag att du ska slå rot. Jeremia 32:41
Och jag vill visa dig stora och förunderliga ting. Jeremia 33:3
När du söker mig med hela ditt hjärta, ska du finna mig. 5 Moseboken 4:29
Ha din lust i mig och jag vill ge dig vad ditt hjärta beggar. Psalm 37:4
För det var jag som gav dig denna önskan. Filipperbrevet 2:13
Jag förmår göra långt mer än du kan föreställa dig. Efesierbrevet 3:20
För jag är din största uppmuntran. 2 Thessalonikerbrevet 2:16-17
Jag är också fadern som tröstar dig i dina svårigheter. 2 Korinthierbrevet 1:3-4
Jag hör dig och räddar dig ur all din nöd. Psalm 34:18
Som en herde bär ett lamm, bar jag dig tätt intill mitt hjärta. Jesaja 40:11
En dag skall jag torka alla dina tårar från dina ögon. Uppenbarelseboken 21:4
Jag är din far och jag älskar dig liksom jag älskar min son, Jesus. Johannesevangeliet 17:23
För min kärlek till dig är uppenbarad i Jesus. Johannesevangeliet 17:26
Han är en avbild av mitt väsen. Hebreerbrevet 1:3
Han kom för att visa att jag är för dig, inte emot dig. Romarbrevet 8:31
Och för att meddela att Han inte räknar till dina synder. 2 Korinthierbrevet 5:18-19
Jesus gav sitt liv för att du och jag kan försonas. 2 Korinthierbrevet 5:18-19
Hans död var det yttersta uttrycket av min kärlek till dig. Första Johannesbrevet 4:10
Jag gav upp det jag älskade för att vinna din kärlek. Romarbrevet 8:32
Om du tar emot min son som en gåva, så tar du också emot mig. Första Johannesbrevet 2:23
Och ingenting skulle någonsin kunna skilja dig från min kärlek. Romarbrevet 8:38-39
Vänd om och kom hem och det skall bli fest i himlen såsom ingen har sett förut. Lukasevangeliet 15:7
Jag har alltid varit din far och skall alltid förbli din far. Efesierbrevet 4:14-15
Min fråga är: Vill du vara mitt barn? Johannesevangeliet 1:12-13
Jag väntar på dig. Lukasevangeliet 15:11-32...
Kära hälsningar, Din Fader i himlen.Källa: www.FathersLoveLetter.com/Swedish

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar