måndag 10 augusti 2009

I vems händer?














En basketboll i mina händer är värd en hundralapp.
En basketboll i Michael Jordans händer är värd flera miljoner.
Det beror på vems händer det är.

En tennisracket i mina händer är värdelös.
En tennisracket i Pete Sampras händer är en världsmästartitel.
Det beror på vems händer det är.

En stav i mina händer kan skrämma en arg hund.
En stav i Moses händer delar Röda havet.
Det beror på vems händer det är.

En slunga i mina händer är en leksak.
En slunga i bibliske Davids händer är ett mäktigt vapen.
Det beror på vems händer det är.

Två fiskar och fem bröd i mina händer är matsäck för några personer. Två fiskar och fem bröd i Jesus händer mättar femtusen.
Det beror på vems händer det är.

Några spikar i mina händer kan bli en trädkoja.
Två spikar i Jesus händer räddar världen.
Det beror på vems händer det är.

Så lägg din oro, dina bekymmer, dina rädslor, dina förhoppningar, din familj, dina vänner och dig själv i Guds händer.

Där kan du vila tryggt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar